+358 500 667 227 info@propdea.fi

Syksy alkaa olla jo pitkällä, mutta palataan vielä hetkeksi alkusyksyn tunnelmiin. NCC järjesti mielenkiintoisen ja huolella valmistellun kauppapaikkaseminaarin perjantaina 29.8.2013. Tilaisuuden ehdottomasti kirkkainta antia olivat Paola Suhosen ja Lisa Sounion esitykset.

 

Paola Suhosen puheenvuorossa ihastutti IVANAhelsingin tarina ja ennen kaikkea yhtiön ja sen keskeisten ihmisten tapa ajatella. Muotimaailmassa monet tahot ryhtyvät varta vasten ja väkisin kansainvälistymään sen sijaan, että oltaisiin asenteellisesti ja toimintatavoilta kansainvälisiä jo alun alkaen.

 

Suhonen kertoi esimerkkinä yhtiönsä osallistumisesta muotimessuille. IVANAhelsinki halusi erottua totutusta poikkeavalla lehdistötiedotteella ja jaettavalla mainoskuvalla. Molemmat toimenpiteet tulivat tyrmätyiksi messujärjestäjän toimesta, mutta lämpimästi vastaanotetuiksi messuyleisön puolelta. Virallisten jakokanavien ulkopuolelle jäänyt, tiskin alta jaettu mainoskuva päätyi lopulta Italian Vogueen ja keräsi runsaasti huomiota. Suhosen mukaan ”muotimaailma oli muutokselle valmis, portinvartija ei.” Voikohan vastaavaan ilmiöön törmätä kiinteistöalalla?

 

Lisa Sounio taas muistutti puheenvuorossaan erottautumisen tarpeesta. Tämä koskee myös kiinteistöalaa. Onko rakentaminen kehitysvaiheessa tärkeämpää kuin lopputuote? Miten tuote erottuu muista? Muistetaanko ja uskalletaanko tarttua pieniin ideoihin ja yksityiskohtiin suuremman tavoitteen saavuttamiseksi – pop-upeista miljöön designiin.

 

Kauppakeskuksissakin näkee silloin tällöin käytettävän raikkaita ja ravistelevia ajatuksia, myös muissa tilatyypeissä niistä voisi olla hyötyä. Arjessa pienet asiat jäävät usein isompien varjoon, vaikka pieniin yksityiskohtiin panostamalla voisi saavuttaa paljon – ja ennen kaikkea erottua!

 

Kiitos NCC:n väki, että saimme olla seminaarissa mukana!

 

Innolla taas kohti seuraavia projekteja,

Kaisa